Gadżety reklamowe – po jakie gadżety sięgnąć podczas targów i konferencji?

gadżety na targi i konferencje

Przedsiębiorcy nie mają dziś łatwego zadania, chcąc wypromować swoje produkty czy usługi. Na rynku panuje bardzo duża konkurencja. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest odpowiednio przygotowana kampania reklamowa. Skuteczna strategia powinna opierać się na marketingu internetowym, ale należy wykorzystać również tradycyjne nośniki reklamy. Świetnym miejscem na wypromowanie swojej firmy są wszelkiego rodzaju targi czy eventy. Podpowiadamy, jakie gadżety reklamowe sprawdzą się najlepiej podczas takich wydarzeń.

Jakie gadżety reklamowe sprawdzą się podczas targów?

Badania pokazują, że znacznie lepsze efekty w zakresie marketingu można osiągnąć, oferując klientom przedmioty użytkowe. To, czego można dotknąć, obejrzeć, a przede wszystkim używać – silniej oddziałuje na podświadomość i zapisuje się w pamięci. A przecież o to właśnie chodzi, aby stworzyć w świadomości klientów pozytywny wizerunek firmy.

Targi, konferencje czy eventy to doskonała okazja do przekazywania potencjalnym (i obecnym) klientom gadżetów reklamowych. Masz wówczas pewność, że będą zainteresowani ofertą twojej firmy. Właśnie po to przyszli na targi – aby dowiedzieć się czegoś więcej na temat produktów czy usług, jakie oferują wystawcy. Koniecznie musisz więc zadbać o ciekawe gadżety reklamowe, które będą charakterystyczne i przyciągną uwagę gości na targach.

Sprawdzone gadżety reklamowe to na przykład:

  • Długopisy reklamowe – to jedne z najpopularniejszych gadżetów. Każdy z nas używa długopisu. Jest to akcesorium, które warto mieć zawsze przy sobie. Długopis reklamowy jest zatem świetnym nośnikiem reklamy. Zadbaj o to, by umieścić na obudowie logo twojej firmy lub jakieś oryginalne hasło. Kolorystyka powinna zaś nawiązywać do kolorów przewodnich twojego logo.
  • Breloki do kluczy – to kolejne gadżety na targi z serii must have. Breloczki to akcesoria, które ma każdy. Ułatwiają organizację czy też oznakowanie kluczy, a ponadto są po prostu ciekawą ozdobą. Breloczki mogą mieć różne kształty (na przykład powiązane z branżą, w której działasz). Możesz na nich umieścić również swoje logo. Dostępne są też breloczki z różnymi funkcjami jak na przykład brelok-pendrive czy anti-touch (służący do wciskania przycisków bez konieczności dotykania ich).
  • Kubki termiczne i podróżne – klienci uwielbiają praktyczne gadżety, które ułatwiają im codzienne funkcjonowanie. Warto zatem postawić na nieco bardziej efektowne gadżety, takie jak kubki termiczne. Kubek to zresztą bardzo wdzięczny nośnik reklamy. Można bowiem umieścić na nim przemyślaną grafikę, logo czy chwytliwe hasło reklamowe lub jakąś sentencję, która zapada w pamięci.
  • Notatniki i notesy reklamowe – wraz z długopisem warto zaoferować klientom praktyczne notesy. Na okładce możesz umieścić dowolny nadruk, w tym przede wszystkim logo firmy i dane kontaktowe. Są to estetyczne i przydatne gadżety, po które klienci będą często sięgać. Taki nośnik reklamy rzuca się w oczy, odłożony przez klienta na stolik w kawiarni czy na biurko w pracy. Za jego pośrednictwem dotrzesz ze swoją ofertą do szerokiego grona potencjalnych klientów.
  • Artykuły biurowe – dużą popularnością cieszą się również takie gadżety reklamowe jak karteczki samoprzylepne, taśmy klejące z podajnikiem, klipy do notatek i dokumentów, etui na wizytówki, pojemniki na długopisy, podkładki pod mysz itp.
  • Ekologiczne gadżety reklamowe – w czasach, gdy presja miedialna dotycząca ekologii jest naprawdę duża, warto stawiać na ekologiczne wersje gadżetów. Klienci z pewnością zwrócą na nie uwagę i obdarzą zaufaniem firmę, która dba o dobro planety. Do takich akcesoriów zaliczają się przedmioty wykonane z materiałów odnawialnych (notesy, długopisy, ołówki), ale także wielorazowego użytku (wspomniane kubki termiczne itp.).

Na jakie gadżety warto się zdecydować?

Jak widać – wybór jest bardzo duży. Nie są to wszystkie możliwości. Do popularnych gadżetów reklamowych zaliczają się również takie akcesoria, jak: koszulki z nadrukiem, torby wielorazowe, smycze do kluczy, parasole, maskotki itp. Oczywiście nie można zdecydować się na wszystkie możliwe opcje. Trzeba wybrać gadżety rozważnie – tak, by idealnie pasowały do opracowanego planu marketingowego.

Na targach czy podczas konferencji warto pomyśleć o małym poczęstunku – sprawdzą się wówczas słodycze w personalizowanych opakowaniach czy jednorazowe kubeczki do kawy z logo firmy. Jeśli zaś chodzi o akcesoria, które podarujesz gościom na targach – stawiaj przede wszystkim na praktyczne akcesoria, które są najwyższej jakości. Możesz stworzyć zestawy, które okażą się naprawdę przydatne – na przykład notes z długopisem, etui na wizytówki i podkładka pod mysz itp.

Kluczowe jest także zaprojektowanie odpowiedniej grafiki czy nadruku, jaki znajdzie się na gadżetach. Postaw na estetyczny minimalizm. Pierwsze skrzypce powinno grać twoje logo – tak, by gadżety spełniały swoją funkcję, czyli budowały świadomość marki. Koniecznie zwróć też uwagę na kolorystykę. Powinna wpisywać się w koncepcję komunikacji wizualnej marki – mile widziane są kolory i motywy, których na co dzień używasz do swoich projektów (na przykład w mediach społecznościowych).