Reklamy w dzisiejszych czasach są wszędzie – w tradycyjnych mediach, internecie, na billboardach, w skrzynce na listy, w windzie… Nic dziwnego, że dostając do ręki kolejną ulotkę czy katalog czasem wyrzucamy je do kosza bez chociażby pobieżnego zapoznania się z ich treścią. I, chociaż rozumiemy konieczność istnienia reklam i bywa, że faktycznie sięgamy po promowane nimi produkty lub usługi, to jednak najczęściej ich natłok wywołuje w nas irytację. Poza tym, że jest ich dużo i atakują nas zewsząd, reklamy mają często jeszcze tę wadę, że bywają po prostu zupełnie nieinteresujące. Sprawienie, że reklama nie znudzi, nie zmęczy ani nie zdenerwuje odbiorcy, a wręcz przeciwnie – wywoła w nim pozytywne uczucia, to coś, do czego dążą chyba wszystkie marki. Co zaskakujące, istnieje na to dość prosty i niskobudżetowy sposób.

W artykule znajdziesz informacje na temat:

Przydatny gratis

Chyba każdy z nas lubi dostawać coś za darmo – o ile oczywiście jest to coś, co może nam się przydać. Ulotka reklamowa znaleziona w skrzynce pocztowej lub wręczona podczas spaceru po miejskim deptaku nie wydaje się w końcu szczególnie atrakcyjnym prezentem. Co innego jednak dostać kartkę z wydrukowaną ofertą, która nas w danym momencie nie interesuje, a co innego reklamowy drobiazg, który ma też praktyczny wymiar, jak chociażby długopis, ołówek, smycz do kluczy, brelok, albo mały notesik. Każda z tych rzeczy może z powodzeniem wylądować w kieszeni, torebce, neseserze lub plecaku podczas spaceru, zakupów, konferencji albo spotkania biznesowego i zostać zabrana do domu, a ma przy tym dużo większe szanse od ulotki, że przetrwa późniejszą selekcję przyniesionych skarbów.

Rozsądnie zainwestowane pieniądze

Wydruk prostych ulotek prawdopodobnie zawsze będzie tańszą opcją niż zakup personalizowanych reklamowych gadżetów. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że życie ulotki nie jest zbyt długie. Tylko niewielki procent z nich rzeczywiście zyska uwagę odbiorcy, większość niestety wyląduje w śmietniku w chwilę po wzięciu ich do ręki. Ponadto, nawet jeśli nasz potencjalny klient zabierze ulotkę do domu i uważnie zapozna się z jej treścią, może się okazać, że na ten moment nie będzie potrzebował tego, co mu oferujemy. Szansa na to, że przypnie ulotkę do lodówki lub schowa ją do szuflady na później (a potem jeszcze ją znajdzie akurat wtedy, kiedy będzie jej potrzebował) jest dość nikła. Tymczasem ten sam klient, mający zawsze pod ręką długopis, pendrive z logo, kalendarz, czy kubek z naszym logo na pewno dość szybko doskonale zapamięta nazwę naszej marki i gdy tylko będzie potrzebował produktów lub usług, które mamy w ofercie – będzie doskonale wiedział, gdzie ich szukać. Jeśli dodatkowo gadżet, który otrzymał będzie mu się podobał, to zapewne nabierze miłych skojarzeń z nadrukowanym na nim logo, a tym samym z marką i tym chętniej zrobi zakup lub złoży zamówienie w tej właśnie firmie. Jeden praktyczny reklamowy drobiazg, choć być może droższy w produkcji, może zatem o wiele więcej zdziałać niż nawet dziesiątki ulotek czy plakatów.

Nie tylko ołówek i kubek

Wachlarz akcesoriów, na które można nadrukować logo firmy (a czasem też jej dane kontaktowe, czy nawet część oferty) jest szeroki, a wręcz można powiedzieć, że nieograniczony. Jeszcze półtora roku temu nikomu nie przyszłoby do głowy, że do klasycznych giftów, takich jak ołówki, długopisy, breloki, notesy i kubki dołączą masowo personalizowane maseczki ochronne. Bardzo popularny obecnie reklamowy drobiazg, jakim jest pendrive jeszcze kilka lat temu był dość drogą opcją i rzadziej był używany w takim charakterze. Z pewnością zresztą nie każdy gadżet nadaje się do każdego rodzaju promocji czy kampanii. Na duży festyn warto przygotować kilkaset sztuk ołówków, ale już stałych i cennych klientów można obdarować czymś bardziej wartościowym. Personalizacja w obecnych czasach daje wiele możliwości i do kanonu firmowych podarunków wpisują się coraz częściej powerbanki, głośniki, czy nawet akcesoria barmańskie.

Nie tylko gama przedmiotów codziennego użytku, które, poddane personalizacji, mogą posłużyć za reklamowy drobiazg jest szeroka. Zastosowanie gadżetów z nadrukiem logo firmy również może być różnorodne. Najbardziej popularnym rozwiązaniem jest stawianie na tanie, proste, a jednocześnie przydatne każdemu gifty, takie jak akcesoria biurowe, które można rozdawać właściwie masowo. Ale reklamowe gadżety z nadrukiem można wykorzystywać też na przykład jako nagrody w różnego rodzaju konkursach, czy dodatki do droższych zamówień. Bez względu jednak na to, jak wykorzystywane – reklamowe drobiazgi pomagają budować pozytywny wizerunek firmy, a przede wszystkim umożliwiają dotarcie do klienta w wyjątkowy sposób. Są nośnikiem reklamy, która nie ucichnie wraz z wybiciem radiowego dżingla i nie wyląduje wraz z wczorajszą gazetą w pojemniku na makulaturę. Będzie towarzyszyć klientowi w codziennym życiu i oswajać go z logo i nazwą marki. Nie będzie przy tym irytować swoją krzykliwością, ani przeszkadzać w ulubionych rozrywkach – przeciwnie, będzie przydatna w wielu życiowych sytuacjach. Czy to nie brzmi jak reklama idealna?