Spis treści:

Ludzie nie przepadają za reklamami, to fakt raczej bezdyskusyjny. Przeszkadzają one w odbiorze treści w telewizji, radiu, czy internecie, zasłaniają ładne widoki, gdy zbyt gęsto są rozpostarte na billboardach, wysypują się ze skrzynki na listy. Reklama jest dla wielu osób nieodzownym, ale irytującym elementem współczesnej rzeczywistości, a im częściej dane logo rzuca się w oczy, a slogan reklamowy – w uszy, tym bardziej potencjalny klient bywa zniechęcony do marki. Ale można bardzo łatwo odwrócić tę tendencję i sprawić, by oglądane codziennie logo wywoływało u odbiorcy tylko pozytywne skojarzenia.

Reklama, która nie irytuje

Rozumiemy i akceptujemy obecność reklam w kulturze i w codziennym życiu, mamy świadomość, że dzięki nim wiele treści dostępnych jest dla nas taniej lub zupełnie darmowo, zdajemy też sobie sprawę, że bez marketingu żadna firma nie mogłaby zaistnieć, ani utrzymać się na rynku. A jednak chyba każdemu z nas zdarza się przewrócić oczami na widok kolejnego spotu w przedłużającym się bloku reklamowym, nerwowo zmienić stację radia na dźwięk słyszanego po raz setny reklamowego dżingla, czy też bezrefleksyjnie zmiąć i wyrzucić przed chwilą otrzymaną na ulicy ulotkę. Czy emocje, które nam w takich chwilach towarzyszą, skłonią nas do zakupu reklamowanego w ten sposób produktu bądź usługi? Raczej niekoniecznie. O wiele bardziej pozytywne uczucia natomiast ma szansę wywołać w każdym z nas logo, nadrukowane na używanym codziennie pendrivie, kalendarzu, towarzyszącym nam w pracy, smyczy, która trzyma w ryzach nasze klucze, zabawnym breloku, zwisającym z wstecznego lusterka. Upominki firmowe dla klientów otwierają furtkę do nienachalnej, a wręcz sympatycznej oraz przyjaznej reklamy, budującej pozytywne emocje i skojarzenia. A przy tym rewelacyjnie zapadającej w pamięć – bo czy jesteś w stanie zapomnieć nazwę firmy z logo, które oglądasz codziennie na swoim notesie lub kubku?

Wszyscy kochają prezenty

Mało tego, że upominki firmowe dla klientów nie kojarzą się z agresywną, wylewającą się zewsząd, natrętną reklamą i nie budzą w klientach tym samym natychmiastowego odruchu obronnego, to jeszcze mogą być czymś miłym i pożądanym. Dobrze przemyślany gadżet reklamowy, wywoła w obdarowanym nim odbiorcy radość. Najpopularniejszym gadżetem z nadrukiem od lat są długopisy reklamowe. To dobry pomysł na umieszczenie swojego logo, ale tylko wówczas, gdy potrzebujemy gadżetu, który będziemy mogli dystrybuować masowo tanim kosztem. Długopis to coś, czego praktycznie każdy człowiek czasem potrzebuje, ale to jednocześnie przedmiot, który często się gubi, szybko zużywa, przypadkowo niszczy – tego typu produkt z nadrukiem logo raczej nie wytworzy zbyt silnego przywiązania do marki. Ale może być substytutem tradycyjnej ulotki, od której na pewno okaże się bardziej praktyczny, zapewne też dużo później niż ona trafi do kosza na śmieci. Jeśli jednak zależy nam na tym, by gadżet, na którym umieścimy reklamowe treści przetrwał z ich odbiorcą długie miesiące, powinniśmy pomyśleć nad czymś trwalszym i odrobinę bardziej prestiżowym niż długopis. Możliwości jest wiele. Breloki z grawerem, kalendarze i notatniki, kubki, akcesoria elektroniczne czy biurowe, przedmioty przydatne w gospodarstwie domowym – to tylko niektóre upominki firmowe dla klientów, jakie można wykorzystać do budowania wizerunku marki.

Alternatywa dla tradycyjnej reklamy

Każda reklama kosztuje. Wyprodukowanie spotu, opracowanie grafiki, kolportaż ulotek – wszystko to generuje koszty, nierzadko olbrzymie. Oczywiście tradycyjne środki reklamowe dają pewne rezultaty, gdyby tak nie było, to przerwy na bloki reklamowe w telewizji czy radiu z biegiem lat straciłyby rację bytu, a jak mamy okazję każdego dnia obserwować – póki co mają się dobrze. Nie każda marka jednak może sobie pozwolić na olbrzymie medialne kampanie, które gwarantują sukces. Zwłaszcza na początku warto rozważyć inne sposoby dotarcia do klienta, które w porównaniu do ograniczonej, lokalnej reklamy w mediach, autobusach czy na klatkach schodowych mogą przynieść podobne rezultaty przy nawet niższych kosztach. Warto pamiętać o tym, że klient obdarowany gadżetem reklamowym nie jest jedynym odbiorcą zawartych na nim treści. Im bardziej gadżet z nadrukiem przydatny jest w codziennym życiu, tym więcej osób będzie miało z nim styczność. Duży, wygodny i ładny kubek, w którym klient będzie pił kawę w swoim biurze, na pewno zostanie zauważony przez jego współpracowników i kontrahentów. Notes lub kalendarz leżący zawsze na biurku, brelok przy kluczykach od firmowego samochodu, przydatny w biurze pendrive czy powerbank również bez wątpienia na tyle często przykują uwagę, aby widoczne na nich logo i nazwa, a może nawet numer telefonu, wryły się w pamięć wielu osób. Jeśli znamy dobrze klienta, możemy sprawić mu radość, obdarowując go artykułami reklamowymi w formie zabawek dla dziecka lub przydatnych w domu gadżetów, takich jak akcesoria barmańskie, otwieracze, podkładki kuchenne itp. Upominki firmowe dla klientów to forma reklamy stwarzająca naprawdę szerokie możliwości, a przy tym nierzadko o wiele milej widziana od kolejnej ulotki w skrzynce pocztowej.