Jakie gadżety reklamowe zabrać wychodząc do parku?

gadżety reklamowe do parku

Mogłoby się wydawać, że wyjście do parku to wydarzenie osobiste, które służy nie tylko szeroko pojętemu relaksowi, ale też pomaga w uporządkowaniu własnego “ja”, czy też w utrzymaniu równowagi duchowej. A jednak można w jego trakcie coś (chcący lub niechcący) reklamować. Czasami chcąc to zrobić, wystarczy wybrać się na zwykłe, codzienne zakupy.

Przedmiot reklamowy, który nie krzyczy że jest reklamą

W świecie XXI wieku reklama stała się czymś oczywistym i to na tyle, że człowiek staje się jej nieświadomym uczestnikiem. Prawdopodobnie nie ma osoby, która mogłaby wymienić i nazwać wszystkie treści reklamowe, jakie w danym momencie ją otaczają. Reklama stała się narzędziem, do którego większość osób zdecydowanie przywykła. I właśnie dlatego idąc np. na zwykły spacer, można całkowicie przypadkowo reklamować swą osobą co najmniej kilka, jeśli nie kilkanaście marek. Celem poniższego zestawienia będzie podanie kilku przykładów artykułów codziennego użytku, które stały się wraz z reklamą nierozerwalną całością.

Spacer a reklama, czyli lista przedmiotów codziennego użytku

Wyjście do parku może trwać zaledwie kilkadziesiąt minut. Mimo to, większość osób zabierze ze sobą (również mimowolnie) kilka “reklamowych” przedmiotów:

  • Torba. Podczas wyjścia do parku można zrobić małe, codzienne zakupy. Pomoże w tym torba, której wytrzymałość będzie uzależniona od ilości zabranego ze sobą towaru. Szczytem funkcjonalności jest tzw. jednorazówką, którą można wykorzystywać nawet kilka razy. Opcjonalnie można skorzystać z torby papierowej . Co prawda jej nośność nie jest aż tak duża i z pewnością nie sprawdzi się ona w trakcie deszczu, ale mimo to “papierówka” w tym przypadku spełni swe zadanie. Mozna ewentualnie wykorzystać torby ekologiczne.
  • Elektronika. Spacer w parku to idealny czas dla elektroniki użytkowej. I nie chodzi tu o tak zaawansowane urządzenia, jak laptop lub smartfon, ale znacznie prostsze, to jest odtwarzacz MP3, przenośny bank energii i wiele podobnych. Nie jest tajemnicą, że również i one są przez wielu przedsiębiorców oferowane w roli gadżetów reklamowych. I choć trudno je zdobyć, to popularność takich rozwiązań rośnie.
  • Odzież. Oczywiste jest to, że na spacer trzeba wziąć ze sobą ubranie adekwatne do panujących warunków pogodowych. Mniej oczywistym faktem jest to, że większość odzieży również może być wykorzystana w roli nośnika reklamowego. Tak jest, chociażby w przypadku nieśmiertelnych T-shirtów, na których powierzchni nadrukować można dosłownie wszystko. To samo dotyczy bluz, polarów, czapek (w tym z daszkiem) i w mniejszym stopniu spodni.
  • Plecak lub damska torebka. Kto powiedział, że treść reklamowa nie może być ukryta na plecaku lub też na damskiej torebce? Naturalnie ukryta tu reklama będzie raczej dość subtelna i najczęściej będzie widoczna w postaci logo producenta, ale wyjątki od tej reguły również się zdarzają. Ma się tu na myśli zwłaszcza plecaki, które ze względu na swą dobrze widoczną powierzchnię, są świetnym nośnikiem reklamy. Przykładem niech będą plecaki stworzone np. specjalnie do przenoszenia elektroniki użytkowej (w tym m.in. laptopów). Nie są one zbyt pojemne, ale za to świetnie nadają się w roli nośnika treści marketingowych.
  • Opakowania na żywność. W trakcie długotrwałego spaceru po parku warto czymś się posilić. Zamiast stawiać na klasyczne, wszechobecne fast-foody, można skorzystać z domowego jedzenia. Chcąc je przenieść do parku, najlepiej skorzystać z plastikowych pudełek na żywność. Co ciekawe, również i one mogą być świetnym narzędziem reklamowym. Pudełko na jedzenie wyróżnia się dość dużą powierzchnią, na której można umieścić dowolną treść. I choć z definicji powinno być ono dość kompaktowe, to jednak treści reklamowe będą na nim dobrze rozpoznawalne.
  • Kubek termiczny. Spacer w parku to idealny sposób na to, by w ciszy i spokoju rozkoszować się smakiem swojej ulubionej herbaty, kawy lub też jakiegokolwiek innego napoju. Kubek to prosty gadżet, który już od wielu lat jest wykorzystywany jako produkt o charakterze marketingowym. Można go przechować w plecaku z nadrukowaną treścią reklamową i zalać kawą, która znajdować się będzie w termosie pokrytym marketingową grafiką. Cóż, dziś picie z butelki nie jest już trendy tak jak, chociażby kilka lub kilkanaście lat temu.

Dlaczego gadżety z logo firmy spełniają swe zadanie?

Przykład spaceru pokazuje idealnie, jak potężną siłą jest reklama. To, jak funkcjonalnym narzędziem staje się treść marketingowa, widać doskonale na przykładzie powyższych gadżetów. Nie są to przypadkowe przedmioty, które będą stały w odpowiednio przygotowanym wcześniej miejscu w domu. Mowa tu raczej o produktach komplementarnych, których sumaryczny potencjał jest wręcz ogromny. Ich wzajemne funkcje uzupełniają się, w związku z czym można je zabrać nie tylko na spacer, ale też na wakacyjny wyjazd, do pracy, czy też na uczelnię.

Stare przysłowie głosi, że reklama jest dźwignią handlu. O tym, że jest ona niezwykle skuteczna, świadczy m.in. to, że zdołała się ona zasymilować w społeczeństwie, stając się powoli jego integralnym elementem. Skutkiem tego rozpowszechnianie treści reklamowych jest dużo łatwiejsze i nie wymaga tak dużych nakładów finansowych.