Dlaczego puzzle i łamigłówki to dobry pomysł na reklamę?

Dobry pomysł na reklamę to puzzle i łamigłówki

Puzzle i łamigłówki są dobrym wypełniaczem czasu. Można je rozwiązywać samodzielnie lub zaprosić do zabawy bliskich. Co jednak stoi na przeszkodzie, by wykorzystać je także w marketingu? Wszelkie gadżety z logo firmy mogą pomóc w budowie relacji z klientem.

Dlaczego puzzle i łamigłówki się opłacają?

Zarówno puzzle, jak i łamigłówki od lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Mali i duzi chętnie po nie sięgają i spędzają czas kreatywnie, uruchamiając logiczne i kreatywne myślenie. Poza tym posiadają one ogrom zalet:

  • Pozwalają rozruszać szare komórki
  • Dzięki nim można zrelaksować się po szczególnie ciężkim dniu
  • Pomagają się wyciszyć
  • Ćwiczą koncentrację i logiczne myślenie
  • Poprawiają pamięć wzrokową

Widać zatem, że można podwójnie na tym skorzystać. Z jednej strony dajemy klientowi produkt, który przyniesie mu wiele korzyści. A z drugiej – przypominamy o swojej firmie.

Wyjątkowe materiały marketingowe

Reklama nie musi wiązać się z rozsyłaniem maili o tej samej treści lub rozdawaniu ulotek, które zaraz wylądują w koszu. Lepiej stawiać na różnego typu gadżety. Większość osób raczej nie zdecyduje się na wyrzucenie puzzli czy łamigłówek. Tak samo jak breloki reklamowe i smycze reklamowe pozostaną z nimi na dłużej i dzięki czemu sama firma ma szanse również pozostać w ich świadomości na dłużej.

Świetnym pomysłem są tego typu materiały marketingowe, gdyż jednocześnie bawią i uczą. Posiadają wiele zalet, nadają się dla dzieci i dorosłych oraz można je trzymać zarówno w domu, jak i w firmie.

Po jakie produkty warto sięgać

Istnieje wiele rodzajów gadżetów, które warto zaproponować swojemu klientowi i liczyć na jego pozytywny odbiór. Możemy zdecydować się na jeden z nich albo na kilka, by móc zaproponować wybór oraz móc dotrzeć do większej ilości osób.

Wśród z nich znajdą się choćby:
Puzzle w różnych odsłonach

Obecnie puzzle to nie tylko dwuwymiarowy obrazek składający się z kilkuset elementów. Można wybierać spośród ogromnej ilości rozwiązań, jak:

Nie wspominając o różnych materiałach, z których są wykonywane elementy. Jeśli zależy nam na pokazaniu, że firma idzie w kierunku dbania o środowisko, możemy zdecydować się na puzzle wykonane z drewna lub materiałów pochodzących z recyklingu. Dopełnieniem może być ich zapakowanie, tj. w torby ekologiczne. Z pewnością klient doceni ten dodatkowy walor.

Drewniane łamigłówki z logo

W przypadku łamigłówek można mówić o niejednym. Tutaj także mamy najróżniejsze materiały wykonania, choć najpopularniejsze jest drewno oraz metal. Do wyboru mamy łamigłówki w formie labiryntu, łamigłówka cube oraz wiele innych, które mogą przyjemnie wypełnić czas. Ich dodatkową zaletą jest to, że są niewielkie, co stanowi dodatkowy walor. Nic bowiem nie stoi na przeszkodzie, by zabrać je ze sobą w drogę i bawić się podczas podróży czy na urlopie.

Domino z nadrukiem

Domino to prawdziwa klasyka, która będzie doceniona przez dzieci i dorosłych. Świetnie nadaje się zarówno na rodzinne spotkanie, jak i na imprezę towarzyską. Zasady układania domino są tak proste, że można do gry zaprosić każdego. A jako że dla wielu osób jest to wspomnienie dzieciństwa, to pudełko z logo z pewnością nie będzie stać schowane w szafie.

Poza domino można zdecydować się także na inne podobne gry, od warcabów, chińczyka, nawet po szachy.

Eleganckie szachy wikingów

A skoro o szachach mowa, to warto wspomnieć o wersji szachy wikingów. Jest to ciekawa łamigłówka, która idealnie nadaje się na rozruszanie szarych komórek. Gra pochodzi ze Szwecji i do rozgrywki są konieczne dwie drużyny. Oczywiście, idealnie nadaje się dla całej rodziny.

W zestawie znajdziemy 1 króla, 10 rycerzy, 6 kołków i 3 paliczki. Zasady nie są trudne do zrozumienia, a w gra idealnie nadaje się zarówno do domu, jak i na plener. Musimy jedynie nie zapomnieć oznakować elementów.

Jojo reklamowe

Dosyć tanim, ale równie ciekawym pomysłem jest jojo, czyli ciężarek na sznurku. Zabawka największą popularność zyskała pod koniec poprzedniego wieku, ale nawet dziś można zobaczyć dzieci bawiące się nim i wykonujące najróżniejsze sztuczki. Jest to zatem dobry gadżet, który pozwoli klientom wrócić do lat dziecięcych.

Bierki z logo firmy

Bierki są kolejnym powrotem do przeszłości dla wielu klientów. Każdy chyba pamięta wiosła, bosaki czy trójzęby, które pomagały w wyciąganiu kolejnych patyczków. Ta zręcznościowa gra może zatem stać się dobrym sposobem na przyciągnięcie uwagi klienta. Wystarczy na opakowaniu umieści swoje logo i życzyć dobrej zabawy.

Gra w kółko i krzyżyk

Prawdziwą klasyką jest też gra: kółko i krzyżyk. Choć często dzieci grają w to na kartce, to jednak kiedyś miejsca na niej zabraknie. Lepszym rozwiązaniem jest drewniana wersja, która zostanie umieszczona w pudełku z logo. Dzięki temu można zabrać ją ze sobą wszędzie, nawet do pracy czy do szkoły, by miło spędzać przerwy.

Świetnym pomysłem są puzzle reklamowe i łamigłówki. Nie tylko wciągają, ale jednocześnie przypominają o firmie dzięki logo umieszczonym na opakowaniu. Sprawia to, że w świadomości klienta pozostaje miłe skojarzenie z firmą, a to zachęci do korzystania z jej usług i produktów w przyszłości.